Змінюємо перспективи бачення навчального процесу
У ГАТІ СНАУ розпочав роботу дводенний семінар «Навчання через дослідження», що проходить у рамках українсько-німецького проекту «Сприяння розвитку професійної освіти в аграрних коледжах України».
До Глухова з’їхалися представники ДУ «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти», Мирогощанського аграрного коледжу, Липковатівського аграрного коледжу, Аграрно-економічного коледжу Полтавської державної аграрної академії, Іллінецького державного аграрного коледжу та Глухівського агротехнічного інституту імені С.А. Ковпака СНАУ.
Сьогодні в нас є можливість навчитися викладати в тієї людини, яка сама робить це успішно. Завдячуючи нашим партнерам і щирим друзям по українсько-німецькому проекту, ми зможемо покращити свій навчальний процес, – звернувся до присутніх директор Глухівського агротехінституту Анатолій Литвиненко. – Бажаю всім отримати якомога більше позитивних емоцій і нових знань, якими ви потім поділитеся зі студентством.
На початку семінару учасники розповіли про себе: який предмети та скільки років викладають, чи змінюють методику навчання та чи працюють в команді з іншими викладачами, а також сформулювали робочі завдання.
Протягом найближчих двох днів ми разом маємо змінити перспективи нашого бачення навчального процесу – стати учнями й отримати цікавий і важливий досвід, який, сподіваюся, будемо використовувати далі, – зауважила експерт із питань методики викладання, керівник навчального центру в м. Майсен (Німеччина) доктор Керстін Ваквіц. – Ви будете не просто слухати, а багато речей випробовувати разом зі мною. Тому це скоріше не семінар, а практичний тренінг. Ми опрацюємо методичний прийом, який можна буде застосовувати на практичних заняттях, в тому числі й для мотивації студентів.
Доктор Керстін Ваквіц разом із педагогами обговорила питання важливості мотивації у процесі підготовки студентів. Зокрема, присутні поділилися, як їм вдається мотивувати до такої, здавалося б чоловічої професії, дівчат. Крім цього, зробили огляд змінних компонентів навчальної мотивації. Далі мова йшла про Україну як виробника органічної продукції, знищення бур’янів не звичними для нас способами тощо. До того ж німецький експерт навела приклад навчально-дослідного заняття «Інструкція з проведення досліду щодо виготовлення біорозкладної плівки», який проводила зі своїми студентами.
Другою частиною роботи викладачів був експеримент. Учасники, розділившись на три групи, під керівництвом модератора створювали в лабораторії біорозкладну плівку з картоплі, картопляного та кукурудзяного крохмалю (на вибір) з додаванням гліцерину та сірки. Вийшло чи ні, дізнаємося завтра.
Насамкінець присутні підбили підсумки першого дня семінару та розпланували майбутні дії.