Methodological room
Методичний кабінет – центр методичної роботи з викладачами, вищий консультаційний орган системи методичної роботи в закладі освіти.
У своїй діяльності методичний кабінет керується Конституцією України, законами України, указами Президента, постановами Верховної Ради, указами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, нормативними актами Міністерства освіти і науки України, рішеннями педагогічної та методичної ради навчального закладу та локально-нормативними правовими актами.
Мета методичного кабінету – сприяння впровадженню науково-педагогічних знань, нових досягнень у галузі навчання та виховання студентської молоді.
Основні завдання методичного кабінету:
- координація співпраці навчального закладу з ДУ «Науково-методичним центром інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності вищих навчальних закладів "Агроосвіта"»;
- пропаганда серед викладачів, кураторів навчальних груп, вихователів гуртожитків, майстрів виробничого навчання досягнень педагогічної науки, психології, методики навчання та виховання студентів;
- допомога цикловим комісіям, викладачам, кураторам навчальних груп, вихователям гуртожитків, майстрам виробничого навчання з питань організації, планування і методики навчально-виховної роботи;
- підвищення кваліфікації та вивчення і поширення досвіду роботи кращих викладачів, кураторів навчальних груп, вихователів гуртожитків, майстрів виробничого навчання;
- налагодження і підтримання зв'язків з навчальними кабінетами, лабораторіями інших навчальних закладів з питань впровадження нових форм і методів навчання;
- накопичення та систематизація методичних матеріалів, які друкуються в періодичній пресі та розробляються в навчальному закладі, пропаганда форм і методів інтенсивного навчання та дієвого виховання;
- створення бази матеріалів з атестації, ліцензування та акредитації спеціальностей;
- розробка рекомендацій щодо удосконалення організації навчального процесу, розробка положень і орієнтовних завдань для проведення олімпіад, конкурсів з дисциплін та спеціальностей;
- організація виставок методичних розробок викладачів. Підготовка та надання методичних матеріалів для участі в міжнародних, Всеукраїнських, обласних та міських виставках;
- підготовка та надання матеріалів для публікацій в педагогічних виданнях та ЗМІ.
Безпосереднє керівництво роботою методичного кабінету здійснює методист. Організатором всієї роботи з вивчення, пропаганди та запровадження у навчально-виховний процес передового педагогічного досвіду є завідувач методичного кабінету.
Форми роботи методичного кабінету: масові, групові та індивідуальні. Масові форми роботи – конференції, семінари, наради, зустрічі за круглим столом, анкетування тощо. Групові форми – відкриті заняття, виховні години, виїзд в інші навчальні заклади і т. д. Індивідуальна форма роботи – робота з молодими викладачами, співбесіди, консультації тощо.
Методичний кабінет є інформаційним центром, до якого надходять:
- інформаційний збірник та коментарі Міністерства освіти і науки України;
- збірники НМЦ "Організація навчально-виховного процесу";
- журнали "Вища школа", "Вісник ТІМО", "Управління школою", додаток до журналу "Управління школою";
- газети "Освіта України", "Студентський меридіан";
- типові навчальні програми;
- інша навчально-методична література.
На основі цих надходжень у методичному кабінеті існують як постійно діючі, так і змінні експозиції:
- діючі в поточному навчальному році програми;
- досягнення колективів навчального закладу;
- методичні роботи викладачів;
- зразки оформлення навчально-методичної документації;
- періодичні видання та ін.
Методичним кабінетом щорічно розробляються зразки навчально-методичної документації для педагогічних працівників:
- зразки оформлення робочих програм;
- індивідуальний план роботи викладача;
- рекомендації по заповненню журналів навчальних занять;
- інструктивно-методичні картки проведення навчальних занять, в тому числі лабораторних та практичних;
- форми обліку навчальних досягнень та пропусків навчальних занять студентів;
- форми екзаменаційної документації;
- форми, необхідні для проведення атестації педагогічних працівників;
- форми підсумкової звітності для викладачів, кураторів, голів циклових комісій;
- інші зразки навчально-методичної документації.