Підвищення кваліфікації: цікаві завдання, обмін ідеями та досвідом
Викладачі Глухівського агротехнічного фахового коледжу СНАУ успішно пройшли онлайн-курс «STEM-освіта в сучасних умовах: ідеї та можливості реалізації» в Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти.
Варто зазначити, що акронім STEM (від Science – природничі науки, Technology – технології, Engineering – інжиніринг, проєктування, дизайн, Mathematics – математика) визначає педагогічний підхід, що з’єднує, інтегрує розрізнені напрями знань в єдине ціле.
Запровадження STEM-освіти сьогодні є одним із актуальних напрямів модернізації та інновації. Особливого значення набуває формування компетентностей особистості, її здатності до творчого, креативного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності, що визначає конкурентоспроможність особистості в сучасних економічних умовах, тому вкрай важливим є забезпечення розвитку напрямів SТЕМ-освіти в закладах освіти, – говорить викладач Світлана Бондаренко.
Лектори курсу: Сергій Грицай та Світлана Кода ознайомили слухачів, серед яких і педагоги ГАФК СНАУ: Світлана Бондаренко, Ірина Хлонь, Оксана Вілкова, Ольга Буркало, Ганна Мелута, Богдан Чорнобай і Наталія Чорнобай, з різними напрямками реалізації STEM-освіти (STEM-проєктами; дидактичними картами; мейкерством; навчальними інтегрованими заняттями з упровадженням елементів STEM; моделюванням; робототехнікою; мобільними додатками Google; мехатронікою; програмуванням; штучним інтелектом; інженерією; комп'ютерною графікою; вебдизайном тощо.).
Під час занять обговорювали особливості використання штучного інтелекту в освітньому процесі; виклики та ризики цієї технології; різноманітність і функціональність програм на основі ШІ. Мова йшла й про те, що використання ІТ в освітньому процесі відбувається за багатьма напрямами, зокрема прикладом комп’ютерних навчальних програм можуть слугувати віртуальні лабораторії. Також учасники більше дізналися про застосування цифрових вимірювальних комплексів (Еinstein, LabQuest, DISLAB), що містять комплекс різних датчиків і дозволяють проводити велику кількість різноманітних дослідів, перетворюючи звичайний комп’ютер, планшет або смартфон у повноцінну цифрову природничо-наукову лабораторію.
Окрім нових теоретичних знань, викладачі вдосконалювали й практичні навички (робота в Jamboard), виконували цікаві завдання (створювали логотип для свого предмету), працювали над ідеями створення та реалізації STEM-проєктів у межах свого навчального предмету.
Якість запровадження STEM-освіти багато в чому визначається компетентністю та рівнем професійної майстерності педагога й тим, наскільки вони активно використовують новітні педагогічні підходи до викладання й оцінювання, інноваційні практики міждисциплінарного навчання, методи та засоби навчання з акцентом на розвитку дослідницьких компетенцій. У зв’язку з цим, останнім часом посилена увага приділяється питанню якісної підготовки педагогів, реалізації довгострокових ініціатив щодо їхнього професійного розвитку на курсах підвищення кваліфікації в закладах післядипломної педагогічної освіти, – підсумувала пані Світлана.