English German Ukrainian

Завдання педагога та студента – навчання протягом життя

28.10.2020 Переглядів: 233

Викладачі ГАТІ СНАУ взяли участь у дводенному онлайн-семінарі «Складання навчальних планів, що ґрунтуються на формуванні компетентностей».

Навчання проводила експерт із питань методики викладання, керівник навчального центру в м. Майсен (Німеччина) доктор Керстін Ваквіц у рамках реалізації українсько-німецького проекту «Сприяння розвитку професійної освіти в аграрних коледжах України».

У перший день завідувач відділення агроінженерії Вячеслав Чалий, завідувач відділення електроенергетики Василь Литвиненко, викладачі Олексій Ткачов і Наталія Гончарова разом із колегами підбили підсумки минулих семінарів, розглянули поняття «кваліфікація», обговорили питання навчання за тематичними сферами, зробили висновки щодо визначення професійної компетентності та поділили її за видами. Після цього виконали завдання: додали до короткої характеристики кваліфікацій «Технік-механік» та «Агротехнік» пункти, яких не вистачало.

Наступного дня педагоги проаналізували результати попередньої роботи, ознайомилися з кваліфікацією «Технік-електрик», зокрема, типовими видами діяльності.

Після цього перейшли до практичних завдань на кшталт «вчитися вчитися». Доктор Керстін Ваквіц цікавилася, що роблять викладачі українських вишів для самоосвіти, у яких заходах беруть участь тощо. Також поділилася німецьким досвідом навчання протягом життя як основної складової діяльності педагога. Лектор розповіла про статичну та динамічну моделі отримання знань: накопичення та поновлення. Звернула увагу на те, що студентів потрібно навчати, враховуючи види сприйняття ними інформації (візуально, аудіально, кінестетично).

Крім цього, під час семінару мова йшла про розробку навчальної компетентності, у тому числі й навчити студентів вчитися, індивідуально підбираючи для себе найоптимальніші варіанти для більш швидкого запам’ятовування матеріалу. Пані Ваквіц запропонувала використовувати різні техніки/стратегії навчання.

Серед іншого викладачі шукали в Інтернет-мережі інформацію за наданими стратегіями навчання, власними словами пояснювали поняття та ділилися прикладами з професійної практики.

Насамкінець викладачі отримали сертифікати учасників онлайн-семінару «Складання навчальних планів, що ґрунтуються на формуванні компетентностей».