Сформували пропозиції для подолання освітніх втрат
Директор Глухівського агротехнічного фахового коледжу СНАУ Анатолій Литвиненко долучився до Форуму якості освіти 2024: резильєнтність української системи освіти.
Захід, який проводила Державна служба якості освіти України за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, об’єднав провідних фахівців у сфері освіти, державних посадовців, освітніх експертів, а також міжнародних партнерів для аналізу досягнень, викликів і перспектив у галузі освіти.
Під час форуму учасники обговорили важливі кроки та трансформації у сфері освіти, питання діагностики й подолання освітніх втрат, гнучкість системи освіти через нові можливості, а також резильєнтність фахової передвищої освіти в умовах воєнного стану.
Наш коледж другий рік поспіль бере участь у моніторингових дослідженнях Державної служби якості освіти, й зараз я мав можливість поділитися власними думками щодо залучення певних компенсаторних інструментів для подолання ризиків і загроз, пов’язаних з освітніми втратами, – говорить Анатолій Васильович. – Це і зміст навчальних програм, і покращення технічного забезпечення для доступу до освітнього процесу в дистанційному режимі. В закладі повинні працювати програма психоемоційної підтримки та внутрішня система моніторингу освіти. Наше завдання – повернути студенту соціальний і людський капітал, який спрямований на відродження України. Освітні втрати потрібно визнавати, бо вони накопичуються. А компенсаторний інструментарій слід будувати на основі фахової результативності, предметно- методичної компетентності, бо де викладач не вміє, там студент не розуміє. Тому роль викладача має підтримуватися соціально захищеним статусом і значимістю в суспільстві. Я вдячний Державній службі якості освіти України за можливість долучитися до трансформаційних процесів у галузі.
Учасники сесії «Резильєнтність системи фахової передвищої освіти в умовах воєнного стану» визначили головні аспекти подолання ризиків і загроз, пов’язаних із освітніми втратами у цій сфері. Остаточні пропозиції для подолання освітніх втрат загалом будуть оформлені єдиним документом. У ньому об’єднають міжнародний контекст, візуалізацію даних ІІ етапу моніторингового дослідження, приклади реалізованих місцевих ініціатив та обґрунтовані рекомендації для подолання освітніх втрат на рівні шкіл, громад і держави.