Мій шлях в освіті/кар’єрі
Випускник ГАФК СНАУ Дмитро Семерня поділився з виданням "Foerderung Agrarausbildung Ukraine" про свій шлях в кар'єрі та освіті.
Мене звати Дмитро Семерня. Мені 23 роки, я навчався та успішно закінчив Глухівський агротехнічний фаховий коледж Сумського національного аграрного університету.
Захоплення технікою
Не кожен учень в юному віці знає, в якій сфері/професії він хотів би працювати в майбутньому. Я дуже рано зрозумів, що хочу мати технічну кар’єру. Ще в дитинстві я цікавився машинами, особливо сільськогосподарською технікою. Їх конструкція зачаровувала мене, й мені було дуже цікаво вивчати й розуміти їх функціональні принципи.
Тому після 9-го класу загальноосвітньої школи я вирішив вивчати агроінженерію в Глухівському агротехнічному фаховому коледжі Сумського національного аграрного університету.
Моя сім’я підтримала мене у виборі професії. Зокрема, мій батько, який працює механіком, часто розповідав мені про свою роботу. Він часто показував мені обладнання та машини. Таким чином він пробуджував і заохочував мій інтерес.
Інформування є дуже важливим
Я прийняв рішення вступати до Глухівського агротехнічного фахового коледжу Сумського національного аграрного університету після відвідання днів відкритих дверей у різних аграрних коледжах. Інформація, яку я отримав під час візитів до коледжів про пропоновані курси й умови вступу, була дуже цінною. Іншими джерелами інформації для мене були Інтернет і розмови з колишніми випускниками коледжів. Спілкування з випускниками виявилися особливо корисними. Вони дали мені реалістичне уявлення про майбутню програму навчання та мою майбутню кар’єру.
Висновок. Загалом, можна сказати, що програма навчання, яку пропонує Глухівський агротехнічний фаховий коледж СНАУ, зацікавила й переконала мене найбільше.
Не сподіватися лише на соціальні мережі та рекламні брошури
Такі платформи, як Instagram, TikTok та інші також пропонували широкий спектр інформації, але вона часто була настільки узагальнена, що не могла відповісти на мої конкретні запитання. Крім того, мережі, як правило, не давали детальної картини навчальних програм, не кажучи вже про професії, що презентувалися. Те саме стосується багатьох флаєрів і рекламних брошур.
Щоб визначитися з напрямком, який мені більш цікавий, довелося опрацювати чимало інформації. Врешті-решт я зупинив свій вибір на напрямку «Технічний сервіс та Ремонт машин і обладнання ».
Існує простір для вдосконалення профорієнтаційної інформації
Виходячи з мого досвіду, я переконаний, що програми профорієнтації для випускників 9-х класів можуть бути вдосконалені. Варто пропонувати більше екскурсій на підприємства та більше практичних вправ, щоб дати учням краще уявлення про трудове життя. Таким чином, учні зможуть отримати більш достовірне уявлення про реальний робочий світ випускників коледжу.
Крім того, дуже корисними є зустрічі з колишніми випускниками коледжу. Вони також надають цінну інформацію для вашої власної кар’єрної орієнтації.
Навчання – це більше, ніж просто відвідування занять
У коледжі я знайшов багатьох друзів. Я закінчував навчання на фахового молодшого бакалавра в час, коли не було епідемії та війни, тож було багато цікавих заходів за межами аудиторій. Як результат, із кожним роком навчання я ставав більш незалежним/самодостатнім. Диплом бакалавра я отримував уже в умовах воєнного стану, тож маю з чим порівнювати.
Поєднання теорії та практики
Що стосується навчання в коледжі, то найбільше мене зацікавили й захопили практичні заняття. Знайомитися з сучасною технікою під керівництвом викладачів або інженерів технічного сервісу, ремонтувати її чи готувати до нового сезону було просто круто.
Мені також сподобалося брати участь у стажуваннях. Відчувати умови реальної роботи на підприємстві щодня, спілкуватися з працівниками та дізнаватися про перспективи працевлаштування було дуже цікаво та захоплююче. Це дало мені цінну інформацію та поради для моєї теперішньої роботи.
Світ праці перебуває у стані постійних змін. Освіта в коледжі повинна відповідно адаптуватися. На жаль, можливості для подальшого розвитку коледжної освіти наразі ускладнені та суттєво обмежені війною, що триває. Те, чого зараз досягають коледжі прикордонної Сумської області на цьому тлі, є вражаючим і гідним поваги.
Я задоволений своїм рішенням здобути освіту в коледжі. Я б прийняв це рішення знову в будь-який час, бо, завдячуючи цьому, маю роботу, яка мене задовольняє, а також пропонує мені достатню фінансову безпеку.
У коледжі я спочатку отримав професійну кваліфікацію фахового молодшого бакалавра, а потім і бакалавра.
Практика – відкрийте для себе кар’єрні можливості
Під час 4-місячного технологічної практики я зміг переконатися, що зробив правильний вибір професії. Водночас я дізнався про методи роботи в різних сферах діяльності підприємства, де проходив практику. 4-місячне технологічна практика стала для мене важливим стартовим «пакетом невідкладної допомоги» для кар’єри. Я мав змогу працювати самостійно й отримати досвід, який виходив за межі того, чого могли навчити мене викладачі на лекціях чи теоретичних і практичних заняттях у коледжі.
Одна справа – слухати когось, інша – робити це самому. Під час практики ти є частиною команди. Це дозволяє побачити робочі процеси під іншим кутом зору. Наприклад, ти спостерігаєш за стосунками між працівниками. Отже, у тебе швидко формується уявлення щодо того, чи готовий ти працювати в цій сфері, чи можеш або хочеш стати частиною цієї спільноти. Тому я вважаю, що технологічна практика в її нинішньому вигляді дає студентам важливі враження та досвід щодо майбутньої кар’єри.
Професія з перспективою
Я працюю трактористом на «Кролевецькому комбікормовому заводі» з моменту закінчення коледжу. Вперше я познайомився з компанією під час заняття на виробництві, організованого викладачами коледжу. Потім я проходив тут технологічну практику. Колектив дуже добре прийняв мене, всі намагалися допомогти, підтримати, підказати найкращі варіанти виконання тієї чи іншої операції. Це сильно вплинуло на моє рішення працювати в компанії, де я проходив практику.
Великим плюсом стали робітничі професії, які я додатково отримав під час навчання в коледжі: тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва (категорія А1, А2), слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування, водій автотранспортних засобів (категорія В).
Моє майбутнє – захоплююче та цікаве
Сільськогосподарська техніка – це перспективна галузь, яка постійно розвивається і наразі стикається з серйозними викликами, пов’язаними з діджиталізацією. Це захоплюючий процес, який також вимагає від мене здобуття додаткових кваліфікацій. У найближчому майбутньому я хотів би продовжити навчання, щоб професійно розвиватися та відповідати цим новим викликам.
Джерело: Foerderung Agrarausbildung Ukraine