Підготовка кваліфікованих кадрів для виробництва
Представники ГАФК СНАУ взяли участь у круглому столі «Підготовка фахівців зі спеціальності H7 «Агроінженерія» для аграрного сектору економіки: гармонізація ринку праці та ринку освітянських послуг», організованому Науково-методичним центром вищої та фахової передвищої освіти.
До заходу долучилися завідувач відділення агроінженерії Вячеслав Чалий і голова циклової комісії агроінженерних дисциплін Євгеній Авраменко.
Відкриваючи зустріч, директор Науково-методичного центру ВФПО Тетяна Іщенко наголосила, що, реагуючи на вимоги сьогодення, коледжі мають готувати не тих фахівців, яких там можуть навчати, а тих, яких потребує роботодавець.
Заступник директора з навчально-методичної роботи НМЦ ВФПО Микола ХОМЕНКО детально проаналізував особливості підготовки фахового молодшого бакалавра в умовах сучасних викликів.
Також під час онлайн-зустрічі говорили про стан і перспективи розвитку механізації агропромислового виробництва та вимоги бізнесу до підготовки техніків-механіків сільськогосподарського спрямування в сучасних умовах. Учасники поділилися досвідом співпраці закладів фахової передвищої освіти з університетами й організації методичної роботи.
Завідувач відділення агроінженерії ГАФК СНАУ Вячеслав Чалий надав інформацію про те, як саме в коледжі організовано проходження практики студентами-агроінженерами — починаючи від заснування коледжу у 1899 році й до сьогодення. Також Вячеслав Іванович розповів про плюси та мінуси системи навчання в структурі університетського центру; матеріальну базу коледжу; освітньо-професійні програми технічного спрямування; зв’язок теорії та практики; нормативно-методичне забезпечення виробничої практики. Крім цього, йшлося про діяльність ради роботодавців, проведення виробничих практик і їх бази (як в Україні, так і за кордоном) тощо.
Підсумовуючи, учасники обговорили очікувані результати круглого столу: удосконалення навчальних програм з урахуванням сучасних вимог аграрного сектору; покращення механізму організації виробничої практики та стажувань; збільшення можливостей для працевлаштування молодих фахівців; створення рекомендацій щодо підготовки фахівців, адаптованих до потреб роботодавців; встановлення партнерських відносин між закладами освіти та роботодавцями.