«Живий» ґрунт, «голодні» бактерії та біопаливо на дріжджах

У Глухівському агротехнічному інституті імені С.А. Ковпака СНАУ завершив роботу семінар «Навчання через дослідження», що проходив у рамках українсько-німецького проекту «Сприяння розвитку професійної освіти в аграрних коледжах України».

Спочатку викладачі разом із німецьким експертом із питань методики викладання, керівником навчального центру в м. Майсен доктором Керстін Ваквіц дискутували щодо негативного чи позитивного впливу модифікованих генів.

Після цього вирушили до лабораторії, щоб ознайомитися з результатами проведеного вчора експерименту зі створення біорозкладної плівки. У підсумку найкраще для її виготовлення підійшов картопляний крохмаль, а ось для кукурудзяного та самостійно здобутого з картоплі крохмалю необхідно більше часу для застигання. Сьогодні учасники семінару продовжили дослід. Вони визначали якість ґрунту ("живий" чи ні), щоб потім перевірити під мікроскопом, чи зможуть мікроорганізми «з'їсти» створену біоплівку. Здобутий досвід педагоги можуть використати під час викладання фахових дисциплін спеціальності «Агрономія» і, навіть, на заняттях із хімії.

Ми хотіли показати, що навіть із найпростішими засобами й інструментами можна проводити подібні досліди,
– зауважила доктор Керстін Ваквіц.

Далі, повернувшись до лабораторії моніторингу якості освіти, створеної у рамках українсько-німецького проекту «Сприяння розвитку професійної освіти в аграрних коледжах України», модератор надала рекомендації щодо критерій оцінювання проведеної дослідної роботи.

Після перерви учасники взялися за розробку експериментального дослідження в партнерській роботі. На основі прикладу Керстін Ваквіц викладачі розробляли власні інструкції з проведення експерименту, що стосувався виготовлення біоетанолу з відновлюваної рослинної сировини. Кожна з 4 груп працювала над своїм дослідом, в основі якого було виготовлення біопалива з картоплі, цукрового буряка, кукурудзи чи деревного борошна. Після захисту презентацій учасники порівняли результати роботи й узагальнили висновки.

На підтвердження отриманих знань викладачам вручили відповідні сертифікати. Директор ГАТІ СНАУ подякував Керстін Ваквіц за отриманий «багаж» знань і подарував сувенір на згадку про перебування у Глухові.