Освітній процес на основі виробництва

Представники ГАТІ СНАУ здійснили фахово-інформаційну поїздку у рамках спільного німецько-українського проекту «Сприяння розвитку професійної освіти в аграрних коледжах України».

Від нашого навчального закладу до Німеччини вирушила делегація у складі директора інституту Анатолія Литвиненка, заступника директора з навчальної роботи Наталії Горох, завідувача заочного відділення Світлани Самофалової, завідувача відділення механізації та агропромислових технологій Вячеслава Чалого і голови циклової комісії агроінженерних дисциплін Олександра Дещенка. Під час робочої поїздки вони ознайомилися з навчально-практичними центрами, навчальними господарствами та фермерськими підприємствами, зокрема, Центром виробництва молока, Школою тваринництва у Трісдорфі та Державною школою садівництва.

Німецька сторона презентувала сільськогосподарські навчальні заклади Трісдорфа та Нюртінґена різних рівнів підготовки: Школу сільськогосподарської техніки, Академію землеробства, Університет економіки та довкілля (навчальне та дослідне господарство Тахенхаузен), Школу Фрітц-Руофф (Гімназія продовольства й аграрних наук, професійне училище домашнього господарства) й інші.

Крім цього, українські гості відвідали сімейне фермерське господарство, де зустрілися з практикантом із Липковатівського аграрного коледжу Іваном Яценком. Юнак розповів, що у процесі проходження практики навчився організовувати свою роботу, не витрачаючи марно ні хвилини часу. Також представники ГАТІ СНАУ побували в Земельній установі з питань розвитку сільського господарства та сільської місцевості в землі Баден-Вюрттемберг.

Учасники проекту дискутували на теми розвитку коопераційних зв’язків між українськими аграрними коледжами і сільськогосподарськими навчальними закладами Трісдорфа, дуальної освіти, працевлаштування, умотивованості студента тощо. Здійснили екскурсію містами Ротенбург-об-дер-Таубер і Штуттгарт та їх околицями.

У кожної держави є власна система освіти. Сліпо копіювати її не можна, але взяти щось та адаптувати під себе просто необхідно, – зауважив директор інституту Анатолій Литвиненко. – Найбільше в навчальному процесі німецьких шкіл сподобалося те, що викладач – практик із досвідом роботи на виробництві. Основу забезпечує держава, а решту витрат на облаштування аудиторій різним обладнанням беруть на себе виробники-техніки та сільгосппідприємства, які зацікавлені у підготовці кваліфікованого фахівця. Історію німці тримають як надбання, але рухаються в завтрашній день, використовуючи для навчання лише сучасні механізми.