Завдання номер один – зберегти навчальний заклад

18 травня у Глухівському агротехнічному фаховому коледжі СНАУ відбулося засідання педагогічної ради.

У порядку денному – питання, що традиційно розглядалися цієї пори. Проте в умовах воєнного стану ухвалювати рішення довелося дистанційно.

Передусім директор коледжу Анатолій Литвиненко запропонував хвилиною мовчання вшанувати пам’ять тих студентів і випускників навчального закладу, які віддали своє життя в боротьбі з російськими загарбниками. Також Анатолій Васильович подякував своїм заступникам, які в надзвичайно складних умовах змогли організувати стабільну роботу закладу; тим співробітникам, які долучилися до нічних чергувань і виготовлення маскувальних сіток. Окремо відзначив Ганну Мелуту, яка разом зі студентами навіть у такий важкий час не полишає працювати над ландшафтним дизайном території ГАФК СНАУ. Окремо представив нову виконуючу обов’язки завідувачки відділення будівництва Тетяну Бєлікову.

Заступник директора з навчальної роботи Наталія Горох надала інформацію про особливості закінчення 2021-2022 навчального року.

Уперше за більше ніж 120-річну історію існування закладу нам довелося здійснювати освітній процес в умовах воєнного стану, під повітряними тривогами та зі зменшеним фінансуванням закладу, – звернулася до колег Наталія Василівна. – Це стало великим викликом для всіх нас: адміністрації, педагогічних працівників, співробітників і студентів; змусило вкотре швидко перебудовуватися та впроваджувати різні технології організації освітнього процесу. Сьогодні перед нами стоять непрості завдання: провести семестрові екзамени та заліки, атестацію студентів випускних курсів, національний мультипредметний тест, заповнити та здати звітну документацію, здійснити повноцінний прийом на навчання до коледжу.

Далі учасники засідання ознайомилися з алгоритмом закінчення навчального року в умовах воєнного стану. Так, навчальні заняття, семестрові заліки й екзамени, захист курсових проектів і робіт відбуватимуться дистанційно. Для проведення атестації студентів випускних курсів на сьогодні планують використати комбіновану систему, але тут можливі зміни. Вручення дипломів здійснюватиметься залежно від ситуації в країні та регіоні у відповідний період. Окремо зупинилися на проведенні національного мультипредметного тесту, замість традиційного ЗНО. Обговорили й ще один важливий етап роботи коледжу – підготовку навчально-методичної документації на 2022-2023 навчальний рік.

У рамках розгляду цього питання порядку денного встановили та затвердили ліміти стипендіатів для кожного відділення, курсу та спеціальності, яким буде призначатися академічна стипендія за результатами семестрового контролю, та для зарахованих на перший курс навчання, яким до першого семестрового контролю буде призначатися академічна стипендія на підставі конкурсного балу, здобутого під час вступу до навчального закладу.

Під час співдоповіді заступник директора з навчально-виробничої роботи Олександр Дещенко повідомив, що в умовах воєнного стану довелось ухвалювати рішення про дистанційне проведення навчальних практик. За напрямом професійної (професійно-технічної освіти) Глухівський агротехнічний фаховий коледж отримав ліцензії з 4 робітничих професій. На сьогодні навчальний процес йде в 3 навчальних групах (дві групи кваліфікованих робітників трактористів-машиністів сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва категорії «А1», «А2» та одна група слухачів водіїв категорії «В»).

У свою чергу голова приймальної комісії Оксана Самофалова розповіла про особливості проведення приймальної кампанії 2022 року, зазначивши, що в умовах воєнного стану порядок вступу максимально спрощений. Наприклад, для вступників на основі 9 класів на місця державного замовлення передбачена індивідуальна усна співбесіда з української мови та математики в один етап, де виставляється конкурсний бал. І лише за однакового конкурсного балу вступників приймальна комісія розглядає подані мотиваційні листи. На місця за кошти фізичних або юридичних осіб (на контракт) конкурсний відбір здійснюється тільки у формі розгляду мотиваційних листів. Для вступників на основі 11 класів та освітньо-кваліфікаційного рівня «кваліфікований робітник» на місця державного замовлення передбачена індивідуальна усна співбесіда з української мови та математики в один етап або замість неї вступник може подати результати ЗНО (2019, 2020, 2021 років у будь-яких комбінаціях) чи НМТ. У цьому разі бал вступника підвищується на 25%, але не вище 200. І також розглядаються мотиваційні листи, коли однаковий конкурсний бал. Вступ на контракт тільки у формі розгляду мотиваційних листів. Середній бал свідоцтва про базову або повну загальну середню освіту в цьому році для розрахунку конкурсного балу не використовується. Всі особливості цьогорічної вступної кампанії прописані в Правилах прийому на навчання у ВСП «Глухівський агротехнічний фаховий коледж Сумського національного аграрного університету» в 2022 році: для здобуття фахової передвищої освіти та вищої освіти. Обидва варіанти, схвалені на цьому засіданні педагогічної ради, будуть надані на затвердження вченій раді Сумського НАУ та розміщені на сайті ГАФК СНАУ до 1 червня. Разом із зазначеними вище документами затвердили Положення про приймальну комісію ВСП «Глухівський агротехнічний фаховий коледж Сумського національного аграрного університету» на 2022 рік.

Насамкінець інженер з охорони праці Наталія Чорнобай надала інформацію про безпеку життєдіяльності в умовах воєнного стану. Зокрема, мова йшла про дії під час ситуації за участі озброєних людей, обстрілу стрілецькою зброєю, артобстрілу, у випадку хімічної загрози та в разі виявлення підозрілого предмета, схожого на вибуховий пристрій. Окремо говорили про те, як не стати жертвою дезінформації.

Не зважаючи на те, що навчальний процес відбувається у складних умовах, ми повинні втримати якість освіти, – наголосив Анатолій Литвиненко. – Від цього залежатиме доля не тільки дітей, а й держави. Це наше спільне майбутнє. Кожен викладач має відповідально ставитися до своїх обов’язків. Слід враховувати всі об’єктивні обставини, але забезпечити максимально можливий рівень знань. Завдання номер один – зберегти навчальний заклад.