Майбутнє розвитку аграрної освіти

Директор Глухівського агротехнічного фахового коледжу СНАУ Анатолій Литвиненко взяв участь у засіданні ради з питань аграрної освіти і науки України.

Засідання відбулося під головуванням Міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета, Міністра аграрної політики та продовольства України Романа Лещенка, голови ради з питань аграрної освіти і науки України Алекса Ліссітси, генерального директора Директорату передвищої, вищої освіти МОН України Олега Шарова, директора Науково-методичного центру ВФПО, ректорів і директорів закладів освіти, представників бізнесу тощо.

Під час заходу мова йшла про стан та перспективи реформ в освіті України; аграрну політику та роль освіти для аграрного сектору; особливості підготовки фахівців; проблеми, можливості та шляхи вирішення кадрового потенціалу завдяки участі в проекті співпраці бізнесу та освіти – «Агрокебети»; шляхи для підвищення конкурентоспроможності фахівців на аграрному ринку праці тощо.

- Під час засідання була предметна розмова, яка дійсно необхідна для побудови майбутньої стратегії розвитку навчальних закладів, – підсумував директор ГАФК СНАУ Анатолій Литвиненко. – Ми маємо шукати новації, змінюватися в кращий бік, щоб не загубитися в історії. Дякуємо Міністерству освіти і науки України, Міністерству аграрної політики та продовольства України, голові ради питань аграрної освіти і науки України Алексу Ліссітсі за розуміння проблем навчальних закладів і аграрного комплексу в цілому.

Як зазначає Анатолій Литвиненко, виш розвиватиметься, якщо буде зорієнтований на біо- та інформаційні технології. Однак, паралельно існує проблема пандемії, яка накладає відбиток на здобуття освіти. Роботу навчального закладу потрібно будувати, розуміючи цінність штучного інтелекту, оцінюючи всі його ризики, витримуючи баланс між цими факторами.

Коментуючи хід засідання, Анатолій Васильович зазначив, що нині слід знаходити нові шляхи співпраці з сільськогосподарськими підприємствами:

- Сьогодні бізнес вимагає, щоб виш показав своє обличчя перед тим, як досягти певних домовленостей. Навчальні заклади, які не мають чіткої стратегії на 5-10 років, відійдуть в історію. Тому ми маємо відшукувати єдино вірні шляхи для побудови своєї майбутньої стратегії. Треба когось вчити, десь вчити та комусь вчити – зрозуміти, наскільки кожен учасник освітнього процесу відповідає сучасності. І ретельний аналіз контингенту за 10 років допоможе зрозуміти, що саме сьогодні необхідно аграрному бізнесу.

Також директор ГАФК СНАУ говорив про земельні реформи, спрощення процесу електронних закупівель, що стосуватимуться діяльності господарської частини вишів, а також про пожежну безпеку.